Zobacz także
- Umiejętności osobiste- jak je rozwinąć i wykorzystać w pracy z uczniem i rodzicem?
- Jak nauczyć uczniów szacunku do samych siebie?
- Motywacja - jak zachęcić uczniów aby dali z siebie wszystko?
- Jak podejmować decyzje aby umiejętnie działać?
- Jak mówić aby zostać wysłuchanym i jak skutecznie argumentować?
- Techniki negocjacji- jak wykorzystać wszystkie sposoby by osiągnąć zamierzone cele?
- Partnerska komunikacja podczas zebrań z rodzicami.
- Jak oswoić stres?
- Jak zarządzać czasem aby go nie tracić?
- Jak realizować projekty edukacyjne?
- Jak nie poddać się rutynie i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?
- STOP agresji. Przeciwdziałanie przemocy w szkole
- Wychowanie w duchu wartości- jak sprawić by Twój uczeń był wartościowym człowiekiem?
- Nauczyciel lider- jak budować autorytet aby skutecznie nauczać?
- Techniki rozwijania twórczego myślenia dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym
Kształtowanie inteligencji emocjonalnej dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym.
Kształtowanie inteligencji emocjonalnej dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym.
Współcześnie żyjące dzieci nie mają już tak wielu naturalnych możliwości uczenia się prawidłowych zachowań społecznych, jakie mieliśmy my, dlatego są bardziej impulsywne, nieposłuszne, niespokojne a także skore do gniewu i przemocy. Zachowanie takie świadczy o braku podstawowych umiejętności z zakresu inteligencji emocjonalnej.
Wychowanie dzieci inteligentnych emocjonalnie wymaga od opiekunów i wychowawców twórczej pracy nad własnymi emocjami i emocjami dzieci, z uwzględnieniem uwarunkowań biologicznych każdego z nich oraz roli uczuć w naturze ludzkiej. Program warsztatu uczy sposobów wychowania i opieki nad kształtowaniem inteligencji emocjonalnej dziecka przedszkolnego i w młodszym wieku szkolnym. Jednym z podstawowych celów wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej jest kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej, dlatego tematykę szkolenia uważam za bardzo ważną i priorytetową w pracy nauczyciela przedszkola i klas I – III szkoły podstawowej.
Cele główne:
- przygotowanie nauczycieli do praktycznej realizacji celów wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w obszarze inteligencji emocjonalnej,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności organizowania sytuacji edukacyjnych wspierających rozwój i kształtowanie odporności emocjonalnej.
Efekty, czyli uczestnik po zajęciach:
- zna i stosuje cele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej dotyczące kształtowania u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
- zna sposoby, metody i formy pracy opiekuńczo - wychowawczo – kształcącej nad rozwijaniem umiejętności społecznych, poprawnych relacji z dziećmi i dorosłymi,
- rozumie potrzebę współpracy z rodzicami, jako koniecznej do budowania dziecięcej inteligencji emocjonalnej
Program szkolenia oraz materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymują po zamówieniu szkolenia.