Zobacz także
BRAK
SZKOŁA OTWARTA NA ZMIANY
Każda zmiana powoduje pewnego rodzaju niepokój… na początku nie bardzo wiemy czy po wprowadzeniu zmian będzie lepiej czy gorzej. Zmiana to zawsze wyjście z tzw.” strefy bezpiecznego komfortu” tyle tylko, że ten komfort może być tylko pozornym bezpieczeństwem.
Aby wiedzieć, co należy zmienić aby było lepiej i skuteczniej należy najpierw przyjrzeć się temu co działa a co „szwankuje” w placówce. Co wspiera? A co ogranicza? Kto lub co sprawia największe trudności a kto i jak osiąga sukces. Jak wygląda proces komunikacji w społeczności szkolnej? Jak organizować proces pomocy psychologiczno - pedagogicznej w sposób będący rzeczywistą edukacją włączającą? Jaka rolę odgrywa tutoring, mentoring oraz coaching w edukacji
Poniższa tematyka szkoleniowa służy temu, aby przede wszystkim odpowiedzieć sobie na powyższe pytania, zmierzyć się z nieuchronnym procesem zmiany i dobrze przygotować się do działania i tworzenia nowej jakości edukacji.
1. Kompleksowe wspieranie rozwoju szkół. Jak połączyć własny rozwój zawodowy z rozwojem szkoły.
- Diagnoza potrzeb szkoły.
- Co zrobić gdy trzeba się zmieniać? Coachingowe metody wprowadzenia zmian w szkole i placówce.
- Zmiany - nieuchronne procesy w oświacie.
- Szkolny organizator rozwoju edukacji - tutorem zmian w placówce.
2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Praktyczne rozwiązania.
- Interpretacja orzeczeń i opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznych.
- Diagnoza potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jak diagnozować potrzeby uczniów na poziomie szkół i placówek.
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce.
- Rodzice - współorganizatorami pomocy dla swoich dzieci.
- Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów. Czym jest i jak je prowadzić.
3. Nieprawidłowości artykulacji i zaburzenia procesu komunikacji u dzieci i młodzieży.
- Profilaktyka nieprawidłowości w artykulacji u dzieci.
- Zaburzenia komunikacji u dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Wady mowy i wymowy a efekty edukacyjne dzieci i młodzieży.
- Emisja głosu - narzędzie pracy nauczyciela.
4. Trudna klasa? Jak organizować pracę wychowawczą.
- Przyczyny trudnych zachowań uczniów.
- Trudny uczeń, rodzic, nauczyciel?
- Metody diagnozy wychowawczej klasy/grupy.
- Metody pracy z klasami sprawiającymi trudności wychowawcze.