Zobacz także
- Umiejętności osobiste- jak je rozwinąć i wykorzystać w pracy z uczniem i rodzicem?
- Jak nauczyć uczniów szacunku do samych siebie?
- Motywacja - jak zachęcić uczniów aby dali z siebie wszystko?
- Jak podejmować decyzje aby umiejętnie działać?
- Jak mówić aby zostać wysłuchanym i jak skutecznie argumentować?
- Techniki negocjacji- jak wykorzystać wszystkie sposoby by osiągnąć zamierzone cele?
- Partnerska komunikacja podczas zebrań z rodzicami.
- Jak oswoić stres?
- Jak zarządzać czasem aby go nie tracić?
- Jak realizować projekty edukacyjne?
- Jak nie poddać się rutynie i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?
- STOP agresji. Przeciwdziałanie przemocy w szkole
- Wychowanie w duchu wartości- jak sprawić by Twój uczeń był wartościowym człowiekiem?
- Nauczyciel lider- jak budować autorytet aby skutecznie nauczać?
- Kształtowanie inteligencji emocjonalnej dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym.
Techniki rozwijania twórczego myślenia dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym
Techniki rozwijania twórczego myślenia dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym.
W wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym należy wyposażać dzieci w podstawowe umiejętności życiowe, między innymi umiejętności twórcze. Myślenie twórcze stanowi siłę sprawczą działalności twórczej, dlatego jego rozwój i kształcenie jest jednym z zadań edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wspomaganie dzieci w ich rozwoju osobistym – poznawczym, emocjonalnym i społecznym, powinno odbywać się przy znacznym udziale technik treningu myślenia twórczego.
Zadaniem nauczyciela jest:
- wspomaganie rozwoju funkcji poznawczych takich jak: spostrzeganie wzrokowe i słuchowe, koncentracja uwagi, zapamiętywanie, myślenie słowno-pamięciowe, abstrahowanie;
- pobudzanie zdolności i możliwości twórczych wychowanka,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości, wskazywanie „mocnych stron”;
- stymulowanie aktywności twórczej – rozwijanie płynności i giętkości myślenia;
- stwarzanie dzieciom możliwości przeżycia satysfakcji z pracy twórczej i jej efektów;
- wspomaganie rozwoju społecznego poprzez tworzenie więzi z członkami grupy wiekowej, współdziałanie i aktywne komunikowanie się miedzy sobą;
- wzmacnianie odporności psychicznej ucznia; kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
Program szkolenia proponuje poznanie ciekawych metod, sposobów, zabaw i ćwiczeń nad stymulowaniem kreatywnego myślenia dziecka i ucznia, jako odpowiedź na zadania nauczyciela i cele nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Cele główne:
- przygotowanie nauczycieli do praktycznej realizacji koncepcji kreatywnego myślenia u dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia nietypowych kombinacji i powiązań, dostrzegania związków i wzorców jako istotę kreatywności.
Efekty, czyli uczestnik po zajęciach:
- zna i stosuje prawa rządzące kreatywnością ,
nauczył się rozwijać nowe pomysły, a także krytycznie do nich podchodzić
- zna sposoby pokonywania barier i blokad uniemożliwiających generowanie nowych, własnych pomysłów
- zna sposoby pomiaru twórczości,
- zna i stosuje przykładowe techniki pracy twórczej, zabawy, ćwiczenia, metody zalecane w edukacji przedszkolnej, i edukacji wczesnoszkolnej,
- wie jak realizować umiejętności i wiadomości zawarte w nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, dotyczące rozwijania twórczości dziecięcej